Stig Östlund

måndag, januari 17, 2011

Persbrandtsfilmen "In a better world" (Hævnen - Hämnden) vann alltså titeln "Bästa utländska film"

Visst måste vi träna på våra fina grannars (världens bästa grannländer) språk med jämna mellanrum.
Jag har inga problem med danska och norska, det är ju finskan som blir svår. men jag jobbar på det ;)



Bier: Jeg blev hylet helt ud af den

Klappen gik ned, da instruktør Susanne Bier skulle modtage sin Golden Globe-statuette


Succesinstruktøren Susanne Bier fejrer Golden Globe-prisen
sammen med skuespiller Ulrich Thomsen.
– Det er helt fantastisk at vinde denne pris - og rigtig, rigtig sjovt.

Sådan siger instruktøren Susanne Bier, efter at hun i nat tog Hollywood med storm og vandt en Golden Globe for 'Hævnen' i kategorien bedste ikke-engelsksprogede film.
Susanne Bier havde forud for prisoverrækkelsen forberedt en takketale, men da hun blev kaldt op på scenen for at modtage prisen, gik den berømte klap ned.


– Jeg blev hylet helt ud af den. Jeg gik i sort. Det var vildt pinligt, fortæller en lykkelig Susanne Bier i telefonen fra Los Angeles.
– Jeg havde ellers drukket mineralvand hele aftenen for at holde mig ædru, hvis jeg nu skulle op og holde tale, siger hun og forsikrer om, at resten af aftenen står på vin og champagne.
Kurs mod en Oscar
Golden Globe, som uddeles af international presse i Hollywood, giver ofte et fingerpeg om, hvem der kan forvente at blive nomineret til Oscar-prisen senere på måneden. Men Bier ønsker ikke at deltage i spekulationerne.
– Nu vil jeg bare have lov til at nyde denne pris. Men det kunne selvfølgelig være dejligt med en Oscar-nominering, siger Bier og giver et bud på, hvorfor hun tror, at ’Hævnen’ vandt en Golden Globe.
– Jeg tror, at ’Hævnen’ vandt, fordi den er meget gribende og rører ved noget universelt. Den forholder sig til et tema, som er aktuelt over hele den vestlige verden, siger hun til ekstrabladet.dk.
Det er første gang siden 1998, at en dansk film er blevet nomineret til en Golden Globe – og kun tredje gang, at det lykkedes en dansk film at vinde den eftertragtede pris.

Tag så meget Ekstra Bladet

Trailer (Hævnen - In a better world):

 
Den filmen måste vi se

Bloggarkiv