Stig Östlund

onsdag, januari 19, 2011

Det finns starka skäl

Jag fortsätter med mycket engelska/(amerikanska) i bloggen.
Dels för att jag är intresserad av  språk och mycket intresserad av vissa språk som t.ex. engelska; dels därför att jag förkovrar mig själv; dels därför att jag bevisligen får betydligt fler läsare och kommentarer (gäller särskilt USA); dels därför att jag är intresserad av amerikansk  politik (och det är ju på engelska man blir bäst informerad); dels därför att jag menar att svenskar skall kunna läsa engelska (kanske med hjälp av ordlista) och hoppas och tror att jag inte förlorar svenska läsare ändå; dels därför att det är världens viktigaste språk (än så länge); dels därför att jag gillar (o ogillar ibland) USA/Canada (må också vara ett skäl); dels därför att det är ett så himla (härligt ord) kul språk liksom de flesta andra språk som ag känner till ;).
Summa sumarum: jag gillar det engelska språket i alla dess former,  dock inte lika mycket som parenteser för att inte tala om världens vackraste tecken: semikolon.

Bloggarkiv