Stig Östlund

måndag, januari 03, 2011

Finskt program på morgonen stör (iaf mig)

Jag kände att jag, morgontidiga musikälskare, idag till slut måste skriva till radions P2 som jag
helt ägnar mig åt på morgnarna förutom den timme som nämns i mailet:

Till
Elle-Kari Höjeberg
Kanalansvarig P2
elle-kari.hojeberg@sr.se

Hej!
Det blir ett alldeles för abdrupt avbrott mellan de goda klassiska musikinslagen på morgonen mellan 06:00-
07:00.
Jag önskar att du talar med de ansvariga för att få de nämnda finska sändningarna flyttade till en annan kanal, för att inte störa oss morgontidiga musikvänner som med P2:s hjälp insjunkit i godan morgonro.
Ett "Hyvä huomenta" på morgonen kan och bör vara väldigt fint, men ett plötsligt sådant skrämmer
oss, iaf mig som P2:s fina musik har förflyttat till platser som, olika varje gång men alltid berör djupt.
Exempelvis ett plötsligt "Hyvä huomenta" omedelbart efter t.ex. Dvorak känns nästan värre än den örfil jag en gång fick av min lärare i folkskolan när jag oförsiktigt hade lipat lite åt honom. Det är mao hemskt!
Ursäkta det spontana slarvet.
Med vänlig hälsning,
S Östlund
Stamkund
-----------------------
Jag fick omedelbart svar , så jag avvaktar till efter den 16 januari (men det kom ett nyhetsbrev från Höjeberg idag ;) :
"Jag är på semester och kommer tillbaka den 17 januari 2011. För MYCKET akuta ärenden hänvisas till Agneta Leffler (före den 28 december) och Cecilia Bodström (efter den 29 december). Jag läser också SMS till mobilnummer 0708847074. God Jul och Gott Nytt År Elle-Kari Höjeberg"

Bloggarkiv