Stig Östlund

måndag, januari 03, 2011

Öppna ögonen Sverige

När jag på You Tube lite grand skummade igenom vad som skulle kunna sägas om Sverige, fastnade jag bl.a. för en titel "Open Your Eyes, SWEDEN".
Klart att jag blev nyfiken och ville se en sådan YouTube-video.
Jag vet inte vem som ligger bakom, och har inte brytt mig att ta reda på detta heller. Inte Sverigedemokraerna väl?
Kanske är innehållit överdrivet, kanske är det mycket överdrivet, kanske är det helt överdrivet.
Är detta en sann bild av mitt land? I så fall kan man bli oerhört ledsen.
Klart är emellertid att vi inte får hela sanningen till oss genom svensk massmedia. Som flitig insändarskribent vet jag hur man resonerar, invandringskritiska artiklar från en sketen insändarskribent skall inte publiceras.
Svensk massmedia är tyvärr som en bumerang: den slår tillbaka.
Sverigedemokraterna går framåt  enligt de senaste
opinionsundersökningarna,och verkar stabiliseras på en högre nivå än tre andra riksdagspartier.
Hur stor skuld har svensk massmedia i detta genom att undanhålla sanningen? Jag tror att de skulden är stor.
Respektera Sverigedemokraterna och ta upp debatt med partiet för guds skull.
Många som gått över till partiet gör det då man anser att invandringspolitken varit alldeles åt pipan. Och att svensk invandringspolitik har varit misslyckad vet ju alla.
Personligen respekterar jag landsmän som anslutit sig till Sverigedemokraterna och lyssnar till dem. Skulle jag i alla avseenden lita på Maud Olofsson, men inte på SD:s Åkesson ? Tillåt mig le.
Jag tillhör inget parti, jag röstade blankt (utnyttjade rösträtten) i senaste valet. Jag räknar mig själv som äkta socialdemokrat (men flydde partiet när Ingvar Carlsson tog över). Jag kallar mig själv
världsmedborgare, och har känt mig som sådan nästa hela mitt liv.
Varför skulle jag  ignorera Sverigedemokraterna? Varför skulle jag inte kunna se en video som denna,
och kanske hitta sanningar i den?
Till slut, Medel-Svensson kan inte ha lika många fina vänner bland invandrarna som jag har. Senast i går hade jag exempelvisriktigt  kul med en chilensk familj som med sin spontanitet gör att man glömmer kylan, snön och t.o.m. räkningarna. Jag menar också att invandrare kan ge och ger samhället ny kraft då ju också risken att "somna in" kan vara en risk.
Som fotbollsintresserad har jag också sett vad invandrare betytt för  svensk fotboll som varit på väg att avdomna helt.
Vad gäller videon har jag i alla fall, tror jag, hittat en sanning, nämligen  i titeln: svenskar måste öppna sina ögon.
Att som Reinfeldt i sitt helgtal inte säga ett ord om terroristerna (Danmarks drottning var också i sitt jultal tyst om eländet) bidrar inte till lugn i landet. Tvärtom.
Tror svensk massmedia och Reinfeldt att vi är dumma?
Rätta mig om Du anser att det är befogat. Jag kanske har hamnat på villovägar. Mailadress högst upp på denna sida.

Den aktuella YouTube-videon:

Bloggarkiv