Stig Östlund

söndag, januari 02, 2011

Rose Bowl: Texas Christian 21, Wisconsin 19 (final)

Texas Christian won't be the national champion, but the Horned Frogs did all they could do.
TCU capped a 13-0 season by defeating Wisconsin, 21-19, Saturday in the 97th Rose Bowl game before a crowd of 94,118 and a national television audience./ Los Angeles Times
Read more ( L A Times): http://latimesblogs.latimes.com/sports_blog/2011/01/rose-bowl-tcu-vs-wisconsin-live-in-game-updates.html

Rose Bowl : TCU - Wisconsin Video Betting Preview :



Only for Swedes ;)
The Rose Bowl Game is an annual American college football bowl game, usually played on January 1 (New Year's Day) at the Rose Bowl in Pasadena, California When New Year's Day falls on a Sunday, the game is then played on the following Monday. The Rose Bowl is nicknamed "The Granddaddy of Them All" because it is the oldest bowl game. /Wikipedia

Jag gillar den rugbybesläktade sportgrenen Amerikansk fotboll. Det är framförallt snabbheten och styrkan som krävs av utövarna som tilltalar  mig. Samtidigt tror jag - som de flesta - att sportgrenen aldrig kommer att slå igenom i vårt land trots lovvärda försök.
Vår fotboll passar mer vårt kynne, och är också den sportgren som ohotad ligger högst på min sportsliga intresselista.
Men med hjälp av Internet  följer jag "fotbollen" i USA, om än inte regelbundet utan hellre då spontant. Jag har också sett en match på plats: Rose Bowl. Privilegiet att ha ett fartygs bästa jobb tillät sådana utsvävningar. Inte minst rikt när hemmahamnen var Los Angeles (Long Beach). Men det var länge sedan; nuförtiden gäller det enbart att  brottas med nostalgin.

Bloggarkiv